Sorry, dit evenement is niet meer beschikbaar
t/m 2 april

Vereniging Oud Lisse; filmvertoning Lisse 825

De Vergulde Zwaan
1ste Havendwarsstraat 4
Lisse

De Cultuur-Historische Vereniging “Oud Lisse” nodigt de leden en belangstellenden uit voor de filmvertoning over ‘Lisse 825 jaar’ .

De film geeft een beeld van de hoogtepunten van de viering van 825 jaar Lisse in 2023. Geniet nog een keer van alle activiteiten, maar dan op het grote doek van Floralis.

In 2023 vierde Lisse dat het dorp al 825 jaar bestaat en al sinds lang een levendige gemeenschap is. Dat bewees het in 2023 opnieuw. Er gebeurde eigenlijk te veel om op te noemen. Na de stilte van de coronaperiode bruiste het weer als vanouds. Er kwam een megamozaïek op ’t Vierkant en De Spartaan organiseerde verspringen bij Dever. De jeugd deed archeologische opgravingen bij Dever,  de langste narcissenslinger van Europa werd opgehangen in het centrum, er werden gedichten geschreven en voorgedragen en nog veel en veel meer. Als afsluiting onthulde burgemeester Lies Spruit op 6 januari jl. een blijvende herinnering aan het jubileumjaar.

Simon van D…

Simon van Dijk heeft veel opnamen gemaakt en deze gecompileerd tot een prachtige film van maar liefst één uur en drie kwartier.

De entree bedraagt € 7,50 en zijn te bestellen via: kaarten bestellen of Grimbergen Boeken, Heereweg 237 (contant betalen!)

• De zaal is open vanaf 14.00 uur.

Prijzen

• Toegang voor leden van Oud Lisse EUR 2,00; toegang voor niet-leden is EUR 5,00.